top of page
  • Writer's pictureManushya Foundation

📢 Let’s #ProtectRohingya by Understanding the Rohingya Crisis in Indonesia 



📢 Let’s #ProtectRohingya by Understanding the Rohingya Crisis in Indonesia 


📲The Rohingya situation in Indonesia is critical, with people being forced to leave their homes, live in precarity, and desperately try to find shelter. Meanwhile, we are overwhelmed by the many online hate speech comments against Rohingya refugees in Indonesia. We cannot look away and must inform ourselves about what's going on.


💔Rohingya people experienced violence, persecution, deprivation of citizenship, and genocide in their homeland, Myanmar, which most definitely leaves a profound psychological impact. The hate speech they face adds yet another layer of difficulty to their struggle for support and the observance of their basic human rights in the shelter, in particular regarding access to healthcare and education.


🤝Join us in amplifying their stories and stand in solidarity #WithRohingya people by not spreading online hate speech and disinformation, but sharing the realities of their journey and living conditions.


So, how to stop the organized and systematic attacks conducted against the Rohingya refugee minority in Indonesia? 


👉 Swipe left and check out the amazing comic that will equip you to fight online hate speech against Rohingyas!


The #ProtectRohingya comics is a collaboration between Manushya Foundation, the Rohingya Maiyafuinor Collaborative Network and ALTSEAN-Burma, with storytelling and illustrations by talented @zorageraldus.


✊ Manushya stands in solidarity with all Rohingya refugees ✨


#WeAreManushyan ♾️ Equal Human Beings




<<Indonesia Version>>


📢 Mari #LindungiRohingya dengan Memahami Krisis Rohingya di Indonesia


📲 Situasi Rohingya di Indonesia sangat kritis,mereka terpaksa meninggalkan rumah mereka, hidup dalam bahaya, dan berusaha mati matian mencari perlindungan. Sementara itu, kita dihadapkan dengan banyak komentar kebencian online terhadap pengungsi Rohingya di Indonesia. Kita tidak bisa menutup mata dan sudah seharusnya mencari tahu sendiri apa yang sedang terjadi.


💔Komunitas Rohingya mengalami kekerasan, penganiayaan, perampasan kewarganegaraan, dan genosida di tanah air mereka, Myanmar, yang tentunya meninggalkan dampak psikologis yang mendalam. Ujaran kebencian yang mereka hadapi semakin menambah kesulitan dalam perjuangan mereka untuk mendapatkan dukungan dan pemenuhan hak asasi manusia di tempat penampungan, khususnya akses terhadap layanan kesehatan dan pendidikan.


🤝Ayo bergabung bersama kami dalam memperkuat cerita saudara Rohingya dan berdiri dalam solidaritas #DenganRohingya dengan tidak menyebarkan ujaran kebencian dan disinformasi secara online, namun berbagi realitas perjalanan dan kondisi kehidupan mereka.


❗Jadi, bagaimana cara menghentikan serangan terorganisir dan sistematis yang ditujukan kepada pengungsi Rohingya yang merupakan minoritas di Indonesia?


👉 Geser ke kiri dan cek komik keren ini, yang akan melengkapimu untuk melawan ujaran kebencian online terhadap Rohingya!


Komik #LindungiRohingya adalah kolaborasi antara Manushya Foundation, Rohingya Maiyafuinor Collaborative Network dan ALTSEAN-Burma dengan cerita dan ilustrasi oleh @zorageraldus yang berbakat.


✊ Manushya bersolidaritas dengan semua pengungsi Rohingya ✨


bottom of page